Spår

Ser verkligen fram emot att träffa Fikakillen imorgon igen, hoppas att han känner likadant. Har lite svårt att slappna av vad gäller honom bara, jag går liksom och väntar på tecken till att han inte ska vilja träffa mig igen, typ vad lång tid det tog innan jag fick svar på smset, vad betyder det. Å andra sidan om han hade varit för på så hade jag nog backat ur direkt. Jag vill leva i nuet, inte analysera allt och inte känna oro över saker och ting.
Jag har helt och fullt kommit över Dig, har inga som helst varma känslor kvar, men det som hände har satt sina spår i form av osäkerhet, jag känner att jag har svårt att lita på andra människor och att jag inte gärna öppnar mig för andra så som jag har kunnat förut.

Igår kväll läste jag igenom min blogg från början, oj oj vad dåligt jag mådde för ett par månader sedan och jag trodde verkligen att det alltid skulle kännas så, att det aldrig skulle bli bättre. Jag minns att jag hade ont, fysiskt ont i hjärtat och en stark känsla av hopplöshet och förtvivlan. Det är klart att jag är rädd nu för jag vill aldrig känna så igen, men jag vet att risken finns om jag börjar tycka om någon, så vågar jag det?

Kommentarer
Postat av: Klusterbitar

När det känns som mest hopplöst så tittar man bara åt ett håll, det negativa. Allt är skit, typ. Men tiden läker ens sår. Jag tror att ma måste vara beredd på att det kommer en sådan period igen, även fast det är svårt att inse det när man börjar få feelings eller känna intresse för någon.
Det här kommer bli bra, B! :) Kram!

2007-07-25 @ 23:49:34
URL: http://klusterbitar.blogspot.com
Postat av: nollattan

du ser, jag tror mig ha skrivit att det alltid lättar med tiden, och det göär ju det eller hur?!?! snart släpper även den där förväntansångesten....släpp den bara!!!!!!!!!!!!!!!

2007-07-26 @ 01:04:24
Postat av: grannen

Det är ju det läskigaste med förhållanden. Ska man våga ge sig in i det igen? Ska man våga riskera bli sårad igen? Men vågar man inget så har man inget att vinna... Do it! :-)

2007-07-26 @ 08:24:15
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Therrorese

Det är det som är så lustigt med oss människor. Vi slutar aldrig att försöka. Jag vet inte hur många gånger jag sagt "aldrig mer", men lik förbannat så gör jag det om och om igen. Jag hoppas ju att jag en dag ska slippa bli sårad.
Jag tycker du ska andas B, inte tänka så mycket på hur lång tid svaret på sms tar. Inte analysera så mycket. Ta det som det kommer, även om det är svårt att hålla styr på sina känslor när de väl har börjat blomma.
Det här kommer bli bra. Jag har en god känsla om fikakillen :) Kram

2007-07-26 @ 10:57:28
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: E

Jag känner igen din rädsla. Jag känner igen den så väl. Fast i mitt fall handlar det inte om ett trasigt hjärta, utan min trasiga värld.
Du är så modig B, det krävs mkt för att våga!
Kram E

2007-07-26 @ 17:18:42
URL: http://drogen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0