Ledarskapsutbildning

I två dagar har jag varit på kurs. En kurs utformad speciellt för arbetsledare på det företag jag arbetar. Vi var 12 personer från olika avdelningar som fick dela erfarenheter, reflektioner och kunskap med varandra.
I förra veckan fick vi fylla i ett formulär med frågor relaterat till vårat ledarskap, efter det fick vi en profilbeskrivning enligt "disc-metoden", mycket intressant, jag är en typisk i-person och jag är villig att hålla med om det mesta i min beskrivning.
Vi har tränat konflikthantering och kommunikation med både kunder och kollegor. Jag har lärt mig en hel del om mig själv och mitt sätt att arbeta, och lärt känna flera nya människor som jag tidigare bara hade namn och ansikt på.
God mat fick vi oxå. Så jag kan bara sammanfatta med att jag har haft två bra dagar.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åka på kurs låter bra! Självinsikter skulle jag också behöva...

2008-12-10 @ 22:11:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Anna

Det där låter precis som en kurs min karl gick nyligen!! :)

2008-12-12 @ 21:27:22
URL: http://herse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0