Att vara bonusmamma

Kärleken har två små skruttungar som bor hos oss varannan vecka. De är helt underbara,oftast, och ibland helt omöjliga. 6 -åringen är en riktig prinsessa, hon och jag har ett bra förhållande men jag blir såklart testad då och då. 3 -åringen är väldigt typisk för sin ålder, han är liten och gosig ibland men vill vara stor och bestämma själv ibland.
I dag har vi haft en heldag för oss själva då deras pappa har svensexa. Vi har lekt skola, kollat på Hitta Nemo, ritat, ätit pannkakor och sist myskväll med popcorn och Bolibompa. Nu sover de sött i sina sängar.
Min roll i barnens liv är inte alltid enkel, varken för mig eller barnen, men vi trivs ihop och jag är glad att få ta del av deras uppväxt. Jag är oxå glad och tacksam för att båda deras föräldrar litar på mig som en bonusförälder, det gör det mycket lättare.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker det låter mysigt med bonusbarn, särskilt om man vill ha stor familj. Även om jag förstår att det förstås inte är okomplicerat.

2010-01-30 @ 10:59:23
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

tror det är viktigt att umgås med sina bonusbarn själv..lät som en mysig dag

2010-01-31 @ 11:04:24
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Ja det är inte lätt alla dagar. Men det är allt bra mysigt med bonusar :)

2010-02-09 @ 17:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0