Lycklig på riktigt




"Drömliv är boken som kommer att förändra ditt liv. På ett pedagogiskt och samtidigt underhållande sätt beskriver författarna hur du ska finna lyckan i ditt liv genom att hitta din inre potential. Att lyssna mera inåt genom att sätta själen i förarsätet. Det handlar om att skapa ett lyckligt liv på alla plan: materiellt, fysiskt, andligt och mentalt."
Så står det på bokförlagets hemsida om boken som jag just nu lyssnar på.
Jag läser den inte för att jag är olycklig, för det är jag inte, och jag tror inte heller att den kommer att förändra mitt liv. Dock gillar jag att läsa böcker som får mig att tänka efter, ibland rullar livet liksom bara på, då kan det vara bra att stanna upp och fundera lite över det ena och det andra. Boken ska ge nya perspektiv och förhållnigssätt, och lära mig hur jag hittar min inre kraft.
Ett och annat bra tips kanske jag får, men jag hoppas framför allt på underhållande läsning, och det bukar jag få av Kajsa.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag läser också en del böcker som faller under kategorin självhjälpslitteratur. Det är ju sällan de förändrar ens liv, men de flesta kan ge en nya tankar. Jag tror att summan av dessa tankar håller på att föra mig till en ny plats i tillvaron i alla fall.

2010-06-01 @ 19:16:44
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0