Om karriären

Mitt nuvarande jobb är ett vikariat, det har varat i över 2 år nu och har just blivit förlängt i ett halvår till. Jag trivs med det jag gör, har en helt ok lön och jag gör jobbet bra. Trots detta är jag som lite rastlös, nu då liksom, jag kan det här ju, vill mer.
Jag sökte en tjänst som var ett stort steg upp, den fick jag inte, och jag hade inte förväntat mig att få den. Dock så fick jag ett råd, att plugga. Det är det jag saknar, en utbildning. Min personlighet och erfarenhet kan ta mig långt men med dessutom en utbildning kan jag komma längre.
Så om jag vill komma vidare borde jag alltså plugga. Det som gör att jag tvekar är dels pengarna, jag skulle få 1/3 av vad jag har i dag att leva på, dels har jag ju familj nu så jag kan inte bara flytta om det jag ska läsa inte finns här i närheten. Om jag ska börja plugga borde det ske nu, jag blir ju inte yngre direkt, känns som ett jobbigt beslut men ett nödvändigt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är ett stort beslut att börja plugga. Du ska bara göra det om du är motiverad. Det där med pengar är ju problematiskt, men också oftast något som löser sig.

2010-08-08 @ 20:58:23
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Jag har lite samma dilemma... Klurigt det där.

2010-08-09 @ 10:35:31
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Lina

hoppas du löser det! jobbigt med sådana stora beslut

2010-08-11 @ 11:07:41
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Ester

Om du grubblar några vändor till,

så blir kanske ditt val självklart....?

Ibland måste goda idéer jäsa under kudden.

2010-08-18 @ 20:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0