Pyntets vara eller icke vara

Jag har ett enda adventspynt hemma, min julstjärna som jag haft i fönstret varje år i närmare 30 år nu. Jo jag borde egentligen pynta mer för barnens skull, ska dekorera med lite tomtar och annat lagom till julafton. Jag har alltid varit ganska sparsam med pynt, och mannen har ju levt i hela sitt liv utan en enda porslinstomte, men nu är det två till i familjen och de älskar pynt, en av dem sa till mig på skarpen här om dagen att vi faktiskt borde skaffa ljusstakar till fönstren. Jag ska skärpa mig.

Kommentarer
Postat av: Fia

Det där med pynt är så himla svårt. Det finns hem där det känns helt rätt med änglar och tomtar i varenda vrå, men om man inte är en pyntare ska man ha rätt att vara avskalad.

God jul i alla fall!

2010-12-24 @ 18:59:20
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0