Och så var de bara fem

Idag har jag jobbat med en av mina favoritkollegor, Hermana, hon är även en av mina bästa vänner utanför jobbet. Jag har det ganska så lyxigt med flera nära vänner på samma arbetsplats men jag jobbar inte alltid med dem och tur är väl det, så att vi inte tröttnar på varandra menar jag.
En annan vän och kollega till mig ska snart lämna stan och flytta ca 40 mil söderut för att plugga, det känns konstigt. Vi har jobbat ihop och umgåtts flera gånger i veckan i flera år men nu är det slut med det. Vårat lilla gäng på sex tjejer som har rest, festat och fikat ihop ett bra tag nu minskar till fem. Du kommer lämna en tomhet efter dig här Sandy, en tomhet som jag inte vill fylla med någon annan eller något annat. Hoppas att vi kommer att ses ganska ofta ändå och att våran vänskap består trots avståndet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

När någon flyttar kan förhållandet förändras, men om det är så starkt som det verkar kommer ni ändå att förbli nära. Det tror iaf jag!

2007-08-04 @ 11:08:34
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Fia

Jag har inte någon av mina bästa och närmsta vänner i samma stad, men trots avstånd så känns det ofta som om
man är nära ändå.

2007-08-04 @ 16:58:21
URL: http://fiasdiary.blogg.se
Postat av: Marina

Jag tror att om man är riktigt nära vänner så klarar man även avstånd. En av mina bästa vänner bor rätt långt ifrån mig och varje gång vi ses eller pratar på telefon så känns det som det var igår. Samtidigt längtar jag ihjäl mig efter henne! Imorgon kommer hon och hälsar på mig. Can´t wait! *ler*

2007-08-05 @ 18:25:14
URL: http://wondrous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0