Vad är det för en dag...

Jo idag är det mammas födelsedag. Blev bjuden på god födelsedagsmiddag efter jobbet. Jag och Sys hade köpt mamma en kamera i present, mycket uppskattat.

På jobbet hände en lustig sak idag, träffade ett par i min egen ålder och jag tyckte mig känna igen tjejen så väl men kunde inte placera henne. Efter ett tag säger killen att han känner igen mig, vi hade tydligen gått i samma klass i lågstadiet i Dalarna, jag frågar då tjejen om hon var från samma stad eftersom hon verkade så bekant, men nej det var hon inte. Killen pladdrar på om mig och han kommer ihåg alla möjliga saker medan jag inte har en aning om vem han var, varken till namn eller utseende. Jag nämner igen att jag tror att jag träffat tjejen, hon berättar då att hon är skådespelerska, såklart hon var ju med i en film jag såg för ett tag sen. Har dock fortfarande inte kommit på vem killen är och undrar hur han kan minnas så mycket, det var ju faktiskt 20 år sedan...

Kommentarer
Postat av: grannen

grattis till mamma! :-)

2007-07-28 @ 10:25:43
URL: http://proud2b.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0