Familjemiddag

Jag har haft två riktigt tuffa dagar på jobbet. Nu har jag varit skiftledare på min avdelning i ca ett halvår, det har dykt upp endel problem på vägen som jag har lyckats bra med att lösa. Den senaste tiden har ett större problem uppkommit, en konflikt mellan två av mina medarbetare. Det har eskalerat de senast dagarna så igår var det dax för mig att ta tag i saken. Det blev ett samtal med den person som har agerat på ett sätt som inte är helt rätt, enligt min och andras mening, när man arbetar som vi gör. Dessvärre har personen stor avsaknad av självinsikt och känner sig nu påhoppad och orättvist behandlad. Jag tror att saken måste bero ett tag och att hon får fundera lite innan vi kan komma vidare, men saken måste kunna lösas, jag hoppas verkligen att det ska gå vägen utan allt för radikala åtgärder.

Kvällen har dock varit mysig. En middag med "familjen", dvs syster med sambo och Hermana med sambo, mina riktiga vänner som får mig att må bra och glömma problem för en stund.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det låter som du har häcken full på jobbet, tur att du fick lite trevligt ikväll då...



Kram

2008-10-14 @ 23:33:42
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Hanna

Konflikter på jobbet är inte så kul. Särskilt inte om man är den som ska lösa dem...

2008-10-15 @ 22:07:44
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Lina

jobbigt med sådnat på jobbet. Skapar så dålig stämning

2008-10-16 @ 09:56:04
URL: http://litenfro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0